19 Haziran 2017 Pazartesi

"Ata" bir umut

Bugün size anlatacaklarım iki gün öncesinin hikayesi. Hemen hemen aynı şeyleri o anın heyecanı ile daha hızlı olduğu için facebook sayfasında paylaşmıştım.Tekrar olacak ama olsun, burası madem ki günlüğüm burada da bulunsun.
Cumartesi günü tek sevgi üzerine iki ayrı olay yaşadım.İstanbul'un iki ucunda iki ayrı işim vardı. Sabah Florya'daydım.İşimi bitirdim ve jet hızıyla Bostancı'ya dönmem gerekiyordu. Söğütlüçeşme'de metrobusten inip sarı dolmuşlara bindim. Gördüğünüz Atatürk'e ait bir kitap okuyan beyefendinin fotoğraflarını çektim.(izinsiz :/)


Şöyle bir not yazmıştım facebooka:
"Yaş kaç olursa olsun okurken önem arz eden şahsiyetler vardır. Verdikleri dersler bitmez,altı çizilir"

Aynı günün akşamı evde cereyan eden olay şöyleydi : cüzdanımdan 100 lira kaybolmuştu. Genel olarak paramın miktarını,çantamda ne olduğunu bilmeyen ben o paranın cüzdanımda olduğunu çok iyi biliyordum çünkü dörde katlanmış ve ters duruyordu. cüzdanına para koyarken Atatürk'leri üst üste getirme takıntısı olanlardanım ama bir yandan da obsesyonlarımı yenmeye çalışan üzerine giden biriyim. Ters duruşu gözüme çarpmıştı ve kendime "hastalıklı olma tersse ters,öyle kalacak" demiştim.
Akşam eve geldiğimde baktım yerinde yok. Şüphelendiğim biri de var oradan alacak. Oğlumla "nasıl olur,vay..."diye konuşurken takıntılardan şunlardan bunlardan söz açıldı.Bu arada ben de sesli olarak "Eh ne bekliyodun,Atatürk'ü ters koyarsan böyle olur işte,hak ettim.." diye söyleniyordum. Oğlum ilkokuldaki sıra arkadaşını anlattı bana. Çocuk üstün zekalılar okulunda falan okumuş. Ben de tanımıştım,efendi tertemiz bir çocuktu. Parayı dik tutup öteki parmağınızla topaç gibi çevirdiğiniz oyun vardı ya,çocuk onu oynarken asla Atatürk'lü tarafa vurmazmış. Ben bu hikayeyi duyunca nasıl zevklendim mutlu oldum anlatamam.Çünkü Atatürk öyle bir kişilik ki,7'den 70'e ,dinlisinden dinsizine,cahilinden okumuşuna,milliyetçisinden evrenselcisine  öyle bir sevgi ki sevginin de ötesinde bütünleyen bir güç.Bizi birbirimizden ayırmaya,bölmeye ne kadar çalışırlarsa çalışsınlar hepimizin toplanacağı bir adres Atatürk. O, çok büyük bir aşk ve ben onunla ilgili böyle sevimli ayrıntıları gördükçe,duydukça çok umutlanıyorum bu insanlık iyileşecek diye.Sait Faik'in dediği gibi "Dünyayı gizellik kurtaracak/Bir insanı sevmekle başlayacak herşey"
Cumartesi bu ayrıntıların hepsi üstüste yaşandı :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder