24 Mart 2017 Cuma

DEĞERLİLİK ÜZERİNE

Son dönemlerde akım olan kişisel gelişim ya da spiritüel kitapları okumaya,bu tür öğretmenleri izlemeye yaklaşık 20 yıl önce başladım.Aynı şeyleri tekrarladığı halde halen zevkle de okuyorum.Genel yaşantımın içinde maddi dünyamda olağan üstü değişiklikler yapmasa da(mesela İbiza'ya gitmeyi hayal ederim ama akbilimi aylık dolduramam :) ) bilinç düzeyimde mutlaka olumlu değişimler yarattı."Olumlamalar"ın bendeki olumunun sırrı belki de sadece bu :)
Sevgi içimde bunu farkediyorum ama henüz belli ki zenginliği içselleştirememişim(Bu endüstüriyel fikir)
Gözlemlerim odur ki,pek çok ruhsal çalışan bir öğretinin 2 saatlik semineri bir haftalık inisiyesinden sonra eğitimini aldığı konu üzerine kafa yormuyor.Bir mühendislik dersi gibi kalıp/kitap neyse,bilgilerin aynılığı yolunda şifacılık yapmaya devam ediyor.Bana göre esasında ruhsal çalışmalar,yollar,izlekler parmak izi gibi kişiye özeldir. Her ruhsal çalışma evrendeki kattrilyonlarca varyasyondan biri olmalıdır. Ruhun izleyicisi olur ama birebir kopyalanamaz.
Bana,"yapabilirsin,sen Tanrı kopyasısın,aslansın,kaplansın,bitanesin"ruhsatı veren bu öğretiler inanılmaz huzur ve güven verir.Ama bu, benim o öğretilerin tapınak şovalyesi olduğum anlamına gelmez.Üzerinde düşünürüm.Kendi ruhumun yolunu öğreti üzerinde konumlandırırım.
Bütün bu açılış konuşmasını dün başıma gelen bir olay üzerine yapıyorum.
Bir müşterim yoğun bel ağrısı sebebi ile seans istedi. Uzakdoğu masajlarından mikslediğimiz bir çalışma yapacağız.Kişi,tanışmama vesile olan çok sevdiğim bir arkadaşımın akrabası. Seans sonunda ben bu tanışıklık sebebi ile indirim yaptım.İndirim yaptığım kişi oldukça varlıklı biri bu arada.
Öğlen vakitleri arkadaşla buluştuk,terapiden konuşurken yaptığım indirim için epey azar işittim"Değersizlik duygun var" dedi bana.
Düşünüyorum,uzun zamandan beri ezberlenmiş bu tür kalıpları zaten sorgularken bu olay konuyu dikkatle incelememe sebep oldu.
Değersizlik duygum var mı?Değer nedir?Değerin neye değmesi gerekir?
3 liralık işe 5 lira alırsam daha değerli olur muyum?2 lira alırsam değerimden düşer miyim,ne kadar düşerim?
Hakikaten bu konularda kendimi iyi de eğittiğimi sanıyorken bu itham beni fazla sarstı. Değersizlik duygum mu var? Kişisel gelişim vs..kalıplara göre evet,kendimi,işimi değersiz buluyorum.
Böyle ise çok acı. Dün acı çektim.Bilinçli saydığım,düşüncelerine itibar ettiğim bir dostum bana değersizlik yaşadığımı söyledi. İçimde yaşadığım savaşı güçlüce alt edemedim. Çünkü işin "savunma yapıyorsun" yaftası da var.
Sevgili okuyan arkadaşım,değersizlik duygum olmadığı gibi işim benim kutsal saydığım alanım.İşime değersizlik?!? Çarpılırım,çarpılırsınız!
Son derece gelişmiş değerlilik duygum var.Çalışma alanımda,ilişkilerimde,varlığımın farkındalığına vardığım her anda değerlilik duygum var. O kadar değerlilik duygusuyla doluyum ki çalıştığım insanın maddi durumu tamamen ilgimin dışında. O kadar değerliyim ki etrafımda dokunduğum ve bana dokunan herkes değerli.Dostlarım değerli ve yaptığım işi duysunlar ya da duymasınlar ben o değerlilere ikram yapabilirim.Hayalimde bu küçük hediyelerin sevinci ile dostluklarımı neşelendirebilirim.
Ben bir "DEĞER"im. Değerim bir şeye değmez,üst sınırı yok. Ve okuyucu,pek çoğumuz değerliyiz. Eskimiş din kalıplarının yaptığı gibi yeni bilgilerin de sizi aldatmasına izin vermeyin.Endüstüriyel fikirlerden uzak durun.
Değerimizi bilelim ama değer biçmeyelim.

1 yorum:

  1. Hem dünyanın değerini hem kendi değerini bilen ve bunu iliklerinde hisseden bir kadına bu teşhis konur mu hiç 😀

    YanıtlaSil